Grafika

Grafika WSIU

Studia II stopnia

Dowiedz się o nas więcej na naszej nowej stronie wydziału, która dostępna jest pod tym linkiem

Czas trwania studiów: 4 semestry

Tytuł: Dyplom magistera sztuki Możliwości kontynuowania nauki: studia III stopnia / studia podyplomowe

Przedmioty:

  • Elektroniczne formy realizacji
  • Psychofizjologia widzenia
  • Przygotowanie do druku
  • Grafika warsztatowa
  • Grafika cyfrowa 3D
  • Kreacja obrazu i dźwięku
  • Projektowanie graficzne
  • Projektowanie informacji
  • Web Design
  • Prezentacja multimedialna
  • Zagadnienia filozofii I teorii sztuki
  • Historia grafiki
  • Przedmiot ogólnoplastyczny do wyboru Seminarium dyplomowe

Dlaczego warto wybrać GRAFIKĘ?

  • Kierunek po którym można zarówno pracować dla kogoś jak i na własny rachunek, co daje szerokie spektrum możliwości;
  • Możliwość podjęcia pracy w różnych branżach i obszarach co powoduje, że praca ta jest ciekawa i zawsze pełna wyzwań;
  • Bardzo dobre warunki finansowe;
  • Silny rozwój rynku w kierunku Web designu a także grafiki 3D oraz wzrost zasiegu mediów społecznościowych to także silny rozwój w obszarze grafiki i wzrost zapotrzebowania na specjalistów z tej branży.

Jedyne miejsce gdzie można sie nauczyć grafiki, grafiki na dzisiejsze standardy. Przygotować sie do robienia w filmach/grach i tym podobnych. Tez bardzo pomaga elastyczność i pomoc kadry. - Igor Derbis, student Artystycznej Grafiki Komputerowej

 

Dlaczego warto wybrać naszą Uczelnię?

  • Doskonała kadra dydaktyczna związana z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Akademią Sztuk Pięknych i Politechniką – w większości są to czynni zawodowo twórcy i projektanci;
  • U nas znajdziesz konglomerat tradycyjnego modelu Akademii Sztuk Pięknych ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych;
  • NOWOŚĆ! Uruchomiliśmy Moduł Międzywydziałowy „Projektowanie Gier” , jeden z najbardziej innowacyjnych i gorących obecnie trednów. Jesteśmy także członkiem Klastra GAMEDEV, jako jedyna niepubliczna uczelnia;
  • Jako jedyni w Polsce posiadamy salę dedykowaną technologii ESKO (przygotwanie pod druk fleksograficzny). To odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie specjalistów z tej branży i luke na rynku pracy;
  • Podjeliśmy współpracę z firmą CD3D - specjalistą od drukarek i druku 3D. Współrpaca już w najbliższej przyszłosći zaowocuje ciekawymi projektami w ramach programu studiów a nasi studenci już teraz mogą korzystać z tej kooperacji;
  • Na uczelni działa Akademickie Biuro Karier - tutaj znajdziesz setki ofert pracy, prkatyk, staży oraz wsparcie w rozwoju kariery;
  • Ułatwiamy pracę na własny rachunek - posiadamy na uczelni Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości- miejsce gdzie na preferencyjnych warunkach możesz otworzyć i testować swój biznes pod okiem i ze wsparciem specjalistów;
  • Przeprowadzamy liczne warsztaty na uczelni, w firmach zewnętrznych a także w plenerze;
  • Organizujemy wystawy prac studentów oraz galerię na zakończenie ich nauki;
  • A po zajęciach do Twojej dyspocyji jest basen wraz z jazzuzi, siłownią, sauną i halą sportową - posiadamy na terenie uczelni OSiR ANGELICA.

Profil Absolwenta

Absolwent kierunku Grafika studia II stopnia otrzymuje tytuł zawodowy magistra sztuki.

Program studiów ukierunkowany jest na wszechstronny rozwój osobowości twórczej słuchaczy i wyposażenie ich w nowe, dodatkowe umiejętności plastyczne oraz w szeroką i bogatą wiedzę humanistyczną.

Absolwent uczelni będzie posiadał poszerzoną wiedzę dotyczącą funkcji historii sztuki w kulturze i społeczeństwie. Będzie dobrze przygotowany do posługiwania się zarówno tradycyjnymi jak i nowoczesnymi środkami przekazu artystycznego, zdolny do samodzielnej, pracy artystycznej i projektowej w różnorodnych instytucjach takich jak: wydawnictwa, media prasowe i elektroniczne, instytucje wystawiennicze, instytucje kulturalno-oświatowe.

Zajęcia w zakresie fotografii, wideo, grafiki i animacji komputerowej będą przygotowywać do pracy w studiach grafiki, animacji i reklamy, studiach telewizyjnych, wydawnictwach prasowych i książkowych a także działalności w szkolnictwie
i ośrodkach edukacyjnych.

Pozyskane na studiach dodatkowe specjalistyczne umiejętności w zakresie plastyki intermediów i multimediów są nakierowaniem na wykorzystanie współczesnych programów komputerowych i pozwalają na swobodne poruszanie się w nowoczesnych dziedzinach plastyki współczesnej umożliwiając dostęp do współczesnych środków kształtowania obrazu. Program nacisku na określony rodzaj warsztatu, opierając się na otwartości i odwadze artysty w podejmowaniu kreacji ułatwi podejmowanie wszelkiego rodzaju działań twórczych pewnie zakotwiczonych w najnowszych technologiach projektowych, graficznych oraz nowatorskich inicjatywach multimedialnych.

Nasza misja

Misją Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi w odniesieniu do kierunku Grafika jest: kształcenie studentów
w celu uzyskania wykwalifikowanej kadry specjalistów, w sposób odpowiadający wysokim standardom jakości, oparte
o współpracę uczelni z otoczeniem zewnętrznym. Misją naszej Uczelni jest ścisła kooperacja z firmami i ciągłe dostosowywanie się do wymagań pracodawców. Na bieżąco modyfikujemy programy nauczania pod kątem innowacyjności i wymagań rynku pracy. Zależy nam na tym, aby dostosowywać treści nauczania do intensywnie zmieniających się realiów przemysłu i biznesu. Takie działania przybliżają naszych studentów i absolwentów do znalezienia satysfakcjonującej pracy.

  • Absolwenci uczelni są dobrze przygotowani pod względem praktycznym. Są kreatywni, zdolni do pracy zespołowej oraz aktywności obywatelskiej, także w środowisku wielokulturowym.
  • Ponadto Uczelnia przygotowuje do:
    - kontynuowania procesu nauczania
    - dba o rozwój kadry naukowej.

>>>  Czytaj więcej: Sprawdź co mówią o nas nasi partnerzy

Przydatne linki