Pedagogika

 
Dlaczego wybrać Pedagogikę?
  • Jeśli lubisz pracę z ludźmi, nieść im pomoc i dawać wsparcie to ten kierunek jest dla Ciebie;
  • Szeroki wachlarz możliwości i specjalizacji;
  • Bogata oferta dodatkowych szkoleń i uprawnień;
  • Kierunek dający wiele satysfakcji i możliwości na rynku pracy;
Dlaczego wybrać naszą uczelnię?
  • Duża liczba zajęć praktycznych, aktywizujących studentów (projekty, zajęcia warsztatowe, praca w grupach itp.);
  • Zajęcia praktyczne (we własnych placówkach: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum ABiS, wszystko w jednym miejscu na terenie uczelni);
  • Możesz zdobyć dodatkowe Certyfikaty z: udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, ratownictwa wodnego, nurkowania, prowadzenia wycieczek szkolnych i opieki nad młodzieżą (kolonie, obozy,etc.);
  • Część zajęć realizowana jest w instytucjach, które są jednocześnie miejscem warsztatów i praktyk, a w przyszłości mogą być miejscem pracy naszych absolwentów;
  • Możesz u nas kontynuować naukę i rozpocząć studia II stopnia (magisterskie);
  • Po zajęciach do Twojej dyspocyji jest basen wraz z jacuzzi, siłownią, sauną i halą sportową - posiadamy na terenie uczelni OSiR ANGELICA.

Pedagogika - studia I stopnia

Czas trwania: 3 lata (6 semestrów) Tryb studiów: stacjonarne: 6 semestrów (po 15 tygodni) przez 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku), niestacjonarne: odbywają się zgodnie z planem w ciągu 6 semestrów, w ramach dwudniowych zjazdów (8 zjazdów w ciągu semestru).

Tytuł: licencjat

Proces dydaktyczny realizowany jest w typowych dla kształcenia akademickiego formach: wykładach, ćwiczeniach i seminariach. Studia pedagogiczne charakteryzują się dużą liczbą zajęć praktycznych, aktywizujących studentów (projekty, zajęcia warsztatowe, praca w grupach itp.), wyposażających w niezbędne umiejętności zawodowe.

Nasi partnerzy o nas:

Jednym z partnerów, dla których z przyjemnością wystawiamy rekomendację jest Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności w Łodzi, która zgłosiła chęć przeszkolenia 19-stu pracowników akademickich i administracyjnych Uczelni. Dodatkowo, Uczelnia planuje organizację cyklu eksperckich wykładów z zakresu polskiego języka migowego, jak również tożsamości społeczno-kulturowej Głuchych w Polsce. Głównym zamysłem Uczelni jest jednak stworzenie przyjaznej atmosfery dla Głuchych i Słabosłyszących studentów, która wiąże ze sobą spełnienie ich potrzeb komunikacyjnych oraz pełną tolerancją nastawioną na odrębność językowo-kulturową Głuchych. W prostych słowach WSIU, drugim domem Głuchych. Ponadto, otwartość Uczelni na nowe horyzonty, zdecydowanie i rzetelność w działaniach sprawia, iż Wyższa Szkoła Informatyki i Umiejętności osiąga wyznaczone przez siebie cele. Takich partnerów szukamy! - Michał Garncarek, właściciel Migaj Naturalnie

 

 

Od powstania Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności nasza placówka stanowi zaplecze edukacyjne dla studentów Pedagogiki. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z faktu iż możemy dzielić się ze studentami WSIU swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi pracy zawodowej,jednocześnie zdobywając od nich świeże spojrzenie i pomysły. Studenci Pedagogiki WSIU są mile widziani u nas jako wolontariusze, praktykanci oraz przyszli pracownicy, wspólnie realizujemy takie programy profilaktyczne jak Mam Haka na Raka, Szkoły dla ekorozwoju, Dbajmy o przyszłość z OZE. - Ewa Żaczek, Dyrektor Prywatnego Gimnazjum i Liceum ABiS

Profil absolwenta

Absolwent:

  • Dysponuje ogólną wiedzą z zakresu: pedagogiki, psychologii, filozofii i socjologii; konieczną do zrozumienia procesów kształcenia, wychowania, diagnozowania procesów edukacyjnych.
  • Potrafi posługiwać się interdyscyplinarną wiedzą o prawidłowościach i zaburzeniach rozwojowych człowieka, niezbędną w działaniach praktycznych, zgodnych z obraną specjalnością, pogłębionego rozumienia kontekstów społecznych w pracy pedagogicznej.
  • Posiada umiejętność komunikacji społecznej oraz refleksyjnego namysłu nad własną działalnością zawodową.
  • Dla wszystkich kandydatów na studia I stopnia na kierunku Pedagogika formułowane są następujące wymagania: zamiłowanie do pracy z dziećmi, młodzieżą lub (i) osobami dorosłymi potrzebującymi wsparcia; zrównoważone reakcje emocjonalne; zdolność nawiązywania kontaktu; otwartość; tolerancja; wrażliwość estetyczna

Specjalności

  • Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
  • Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne NOWOŚĆ
Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
  • Przygotowanie do pracy w charakterze nauczycieli w przedszkolach, w szkołach podstawowych na poziomie kształcenia zintegrowanego oraz w instytucjach i stowarzyszeniach ukierunkowanych na pracę z dziećmi.
  • Wszystkie przedmioty specjalnościowe łączone są z zajęciami metodycznymi, które także prowadzone są w placówkach przedszkolnych i klasach początkowych.
  • Kształcenie teoretyczne i praktyczne.
  • Jest to specjalność dająca uprawnienia nauczycielskie w zakresie wychowania fizycznego a także pedagogiczne z możliwością uzyskania tytułów instruktorskich w wybranych dyscyplinach sportowych. Dzięki decyzji o uruchomieniu powyższej specjalności nasi studenci staną się po studiach ekspertami w węższej i bardziej wyspecjalizowanej dziedzinie, co pomoże im szybciej odnaleźć się na rynku pracy.
  • Oferta zajęć praktycznych (ćwiczeń i warsztatów) oraz praktyk zawodowych umożliwia zdobywanie doświadczeń niezbędnych w pracy nauczyciela przedszkola i nauczania zintegrowanego oraz jest elementem inicjującym proces kształtowania się tożsamości zawodowej.
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
    • Jest to specjalność dająca uprawnienia nauczycielskie w zakresie wychowania fizycznego a także pedagogiczne z możliwością uzyskania tytułów instruktorskich w wybranych dyscyplinach sportowych. Dzięki decyzji o uruchomieniu powyższej specjalności nasi studenci staną się po studiach ekspertami w węższej i bardziej wyspecjalizowanej dziedzinie, co pomoże im szybciej odnaleźć się na rynku pracy.
 

Program studiów

Moduły programu kształcenia:

  • moduł przedmiotów podstawowych, gdzie przyswajane są przez studentów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w powiązaniu z treściami z zakresu psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii, teorii wychowania itp.;
  • moduł przedmiotów rozszerzających kształcenie, gdzie student ma możliwość rozszerzyć swoją wiedzę o treści związane z jego zainteresowaniami;
  • moduł pracy dyplomowej, dzięki któremu student przygotowuje się do praktycznego egzaminu dyplomowego;
  • moduł praktyk, dzięki któremu student uzyskuje przygotowanie praktyczne, poszerza oraz konfrontuje swoją wiedzę i umiejętności psychologiczno-pedagogiczne z zastaną rzeczywistością w działaniu praktycznym, w instytucjach realizujących zadania: wychowawcze, edukacyjne, profilaktyczne, pomocowe i opiekuńcze.
  • moduł przedmiotów specjalnościowych, związanych z obraną przez studenta specjalnością pedagogiczną.

Przydatne linki